Pierwsze miejsce w konkursie Start-Up-Med

NeuroPlay zajął pierwsze miejsce w konkursie Start-Up-Med, towarzyszącym V edycji Kongresu Wyzwań Zdrowotnych. Głównym celem konkursu Start-Up-Med jest nagrodzenie start-upów tworzących najbardziej kreatywne innowacje produktowe lub procesowe o istotnym znaczeniu dla pacjentów i systemu opieki zdrowotnej oraz o znacznej opłacalności wdrożenia, obejmujące szeroko rozumiane technologie medyczne.

– W tym roku do konkursu Start-Up-Med zgłosiła się rekordowa liczba start-upów. Na gali towarzyszącej Kongresowi Wyzwań Zdrowotnych Online wskazaliśmy zwycięzców wybranych przez konkursową kapitułę oraz internautów – mówi Wojciech Kuta, redaktor naczelny magazynu i portalu Rynek Zdrowia. – W gronie eksperckiego jury znaleźli się m.in. klinicyści, naukowcy, przedstawiciele Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, liderzy krajowego przemysłu medycznego – dodaje.

Spośród 50 projektów wyłonionych zostało 9 finalistów – w dwóch konkursowych kategorii: Start-up oraz Ośrodek medyczny/naukowy.

Pierwsze miejsce w kategorii Start-up zdobył NeuroPlay – innowacyjne urządzenie, które poprzez trening mózgu pomoże poprawić zdolności poznawcze osób w podeszłym wieku. W ten sposób autorzy rozwiązania chcą poprawić jakość życia, stan zdrowia i codziennego funkcjonowania osób starszych.

W kategorii Ośrodek medyczny/naukowy zwyciężył Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie, Oddział w Gliwicach, Centrum Diagnostyki i Leczenia Chorób Piersi za projekt dotyczący opracowania i procesu wdrożeniowego transkryptomicznych testów molekularnych. Wśród internatów najwięcej głosów zdobył Hfeels – zautomatyzowany rynek usług medycznych dla pacjentów oraz podmiotów świadczących usługi, który umożliwia korzystanie z ochrony zdrowia w każdym miejscu i o każdej porze.

Jury konkursu Start-Up-Med tworzyli m.in. Maciej Banach, dyrektor Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi; Piotr Buszman, wicedyrektor ds. badań przedklinicznych, kierownik pracowni doświadczalnej w Centrum Badawczo-Rozwojowym, American Heart of Poland; Jacek Graliński, Head of Government & Corporate Affairs w Amgen; Mariusz Gąsior, kierownik III Katedry i Oddziału Kliniczngo Kardiologii, ŚUM w Katowicach, Śląskie Centrum Chorób Serca w Zabrzu; Wojciech Glinkowski, Zakład Informatyki Medycznej i Telemedycyny, Centrum Doskonałości „TeleOrto”, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Mikołaj Gurdała, regionalny dyrektor ds. innowacji w Europie Północnej i Środkowej, EIT Health InnoStars; Adam Jagoda, członek zarządu, dyrektor generalny Medtronic Poland; Michał Kępowicz, dyrektor ds. relacji strategicznych w Philips Healthcare; Ligia Kornowska, dyrektor zarządzająca Polskiej Federacji Szpitali; Barbara Misiewicz-Jagielak, dyrektor ds. relacji zewnętrznych w Grupie Polpharma; Aleksandra Mościcka-Studzińska, zastępca dyrektora Działu Koordynatorów NCBiR; Zbigniew Nawrat, dyrektor kreatywny Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Z. Religi; Grzegorz Rychwalski, wiceprezes Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego; Radosław Sierpiński, p.o. prezesa, Agencja Badań Medycznych; Marcin Szczeciński, Investment Manager, Adamed Pharma.

Organizatorem Konkursu Start-Up-Med i Kongresu Wyzwań Zdrowotnych jest Grupa PTWP wraz z redakcją magazynu Rynek Zdrowia i portalu rynekzdrowia.pl.